2019-2020 ուստարի
Նպատակը
Քոլեջում օտար լեզվի դասավանդումը նպատակաուղղված է օտար լեզվով սովորողի բանավոր և գրավոր հաղորդակցմանը՝ ընտրած մասնագիտության գործառույթներին առընչվող թեմաներով ու թեմատիկ բառապաշարով, միջմշակութային փոխըմբռնմանը, ընտրած մասնագիտության այլոց փորձը նկարագրող տեքստերի ընթերցելով ընկալմանը, թարգմանական կարողությունների ձևավորմանը:
Առարկայի դասավանդման խնդիրները
Լեզվական չորս բաղադրիչների` խոսելու, ընթերցելու, լսելու և գրելու սովորողների գիտելիքները, ունակություններն ու կարողությունները հասցնել միջազգայնորեն ընդունված B1 մակարդակի:
Զարգացնել ունկնդրելու ու խոսելու հետևյալ կարողությունները`
-բանավոր խոսք կառուցել հաղորդակցական տարբեր խնդիրներին համապատասխան. տեղեկացնել, պատմել, նկարագրել, բնութագրել, հիմնավորել
– պատմել կարդացածի, տեսածի, լսածի, ապրածի, զգացածի մասին
-կարծիք հայտնել, գնահատական տալ
– ուսումնական նախագծերի արդյունքների հիման վրա կարողանալ պատրաստել հաղորդում ներկայացում և ներկայացնել այն բանավոր կերպով պատասխանելով հնարավոր հարցերին և հիմնավորելով սեփական տեսակետը
Լսելով հասկանալ քննարկման ընդհանուր թեման և կարողանալ մեկ երկու նախադասությամբ ասել այդ մասին:
Լսելով հասկանալ ծանոթ թեմայի շուրջ մարդկանց խոսքի հիմնական կետերը, և կարողանալ տալ պատասխաններ։
Հասկանալ լսվող խոսքի փաստացի տեղեկատվությունը
(գործողության կատարողը, տեղն ու ժամանակը) և կարողանալ պատասխանել դրանց վերաբերող հատուկ հարցերին։
Տարբերել հիմնական տեղեկատվությունը երկրորդականից։
Կռահել լսվող անծանոթ բառերի նշանակությունը ծանոթ թեմային վերաբերող խոսքում։
Զարգացնել ընթերցելու հետևյալ կարողությունները
– կարդալ և ընդհանուր գծերով հասկանալ ԶԼՄ-ներում հրապարակումների բովանդակության էական փաստերը, առանձնացնել գլխավոր իմաստը
– կոնկրետ հանձնարարություն կատարելու համար (օրինակ `ռեֆերատ, նախագծային աշխատանք ) ընթերցելով ԶԼՄ-ների հոդվածներ, ինտերնետային էջեր, տեղեկատվական գրականություն կարողանալ տվյալներ հավաքել
-Կարդալ և հասկանալ անծանոթ տեքստեր, որոնց անծանոթ բառերը միջազգային բառեր են;
-Առանձնացնել ընթերցված նյութի գլխավոր մտքերը և փաստերը՝ բաց թողնելով երկրորդականները;
-Տեքստն ընթերցելուց հետո կարողանալ պատասխանել դեպքերի և իրադարձությունների մասին հարցերին;
-Բառարանի օգնությամբ կարդալ և հասկանալ միջազգայնորեն ընդունված միջին (Intermediate) մակարդակով գրված գեղարվեստական գրականությունը, ընտրած մասնագիտությանը վերաբերող տեղեկատվական ոչ բարդ տեքստերը:
Զարգացնել գրելու հետևյալ կարողությունները –
– անգլերենով հաղորդագրություն պատրաստել տեղի ունեցած իրադարձության մասին կրթահամալիրի կայքում տեղադրելու համար
Կարողանալ շնորհակալական կամ հրավերքի կարճ նամակ գրել;
Կարողանալ լրացնել անձնական տվյալների մասին հարցաթերթիկը;
Զարգացնել թարգմանական կարողությունները
Կարողանալ թարգմանել հայերենից անգլերեն և հակառակը առանց բառարանի օգնության միջին մակարդակի (Intermediate) լեզվական դժվարություն ունեցող տեքստեր , իսկ բառարանի օգնությամբ անգլերենից հայերեն թարգմանել ընտրած մասնագիտությանը վերաբերող բնագիր ոչ շատ բարդ տեղեկատվական տեքստեր:
Շաբաթական ժամաքանակը – 4
Բովանդակությունը
Ուսուցումը ընդգրկում է հետևյալ թեմաները ըստ ընտրած մասնագիտության ուղղվածության.
Խաղողագործություն և գինեգործություն, պարտիզապուրակային գործ, զարդակիրառական արվեստ, հագուստի մոդելավորում, համակարգչային ցանցերի տեխնիկական սպասարկում, զբոսաշրջության ծառայությունների կազմակերպում, գրադարանային գործ, գործավարություն:
Տեքստերի տիպերը
Ունկնդրելու և խոսելու տեքստերը կարող են լինել` կարճ նկարագրություններ, հաղորդագրություններ, արարողակարգային երկխոսություններ, երկխոսություն-մտքերի փոխանակում, հարցազրույց, պարզեցված հատվածներ թերթերից ինտերնետային էջերից:
Ընթերցելու համար տեքստերը կարող են լինել նկարագրրություններ, տեղեկատվություններ, հարցազրույցներ, գովազդներ և հայտարարություններ, պարզեցված հատվածներ թերթերից և ինտերնետային էջերից:
Անգլերենի լեզվական միջուկը
Բառակազմական գիտելիքներ և կարողություններ
Ածականակերտ վերջածանցներ- ish, -like, -ic, -ical, -ous, -less, -ful,
Գոյականակերտ վերջածանցներ – dom, -ist, -ship, -ance, -ence, -al,
Մակբայակերտ վերջածանցներ – fold, -ward,
Բայակերտ վերջածանցներ –ize, -ate, -en, -ify
Նախածանցներ ( in-, im-, ir-, il-), de-, dis-, mis-
anti- , bi- , extra-, inter- , multi- , over- ,
pre-, post-, retro- , sub-, super- , trans- , uni-
Քերականական գիտելիքների ծավալը
Ձևաբանություն
Հոդ – որոշյալ, անորոշ, հոդի բացակայություն
Գոյական անուն – թիվ, հոլով, սեռ
Գոյական + գոյական կառուցվածքը
Անձնական, ցուցական, հարցական, անորոշ, ստացական, անդրադարձ, փոխադարձ և հարաբերական դերանունները
both, either, neither դերանունները
Ածականների համեմատության աստիճանների ուժեղացումը
Տեղի, ժամանակի, ձևի, չափի մակբայները
Մակբայների կիրառման յուրահատուկ դեպքերը` hard-hardly, cheap-cheaply, short-shortly, direct-directly, high-highly, wide-widely, close-closely
Նախդիրներ – ժամանակ, տեղ և ուղղություն ցոիյց տվող
Բայական բոլոր ժամանակները` ներգործական և կրավորական
Մոդալ բայերն ու դրանց համարժեքները, մոդալ բայ + Perfect Infinitive ձևերը
Բայի անդեմ ձևերը` Infinitive, Participle, Gerund
Որիշի ուղղակի խոսքը անուղղակիի վերածելու յուրահատուկ դեպքերը
Շարահյուսություն
Համադասական և ստորադասական շաղկապներ
Բարդ ստորադասական նախադասություններ
Ռուսերենի լեզվական միջուկը
Սովորողի ուսումնական գործունեության ձևերը
Ունկնդրելու դասարանական գործունեություն
Լսել տեքստի սկիզբը և գուշակել ավարտը
Ձայնագրությունը լսելուց կամ տեսաֆիլմը դիտելուց հետո պատասխանել հարցերին
Տեքստի ունկնդրմանը զուգահեռ կատարել գրառումներ տեքստի բովանդակության մասին
Լսել տեքստը և անձնական վերաբերմունքն արտահայտել լսածի վերաբերյալ
Խոսելու գործունեություն
Հաղորդակցական իրադրությունների դերային խաղարկում (էքսկուրսավար և զբոսաշրջիկներ, թարգմանիչ և հանդիպման մասնակիցներ, հեռախոսային երկխոսություններ)
Հարցազրույցներ տարբեր թեմաներով (օտարերկրացի և լրագրող)
Քննարկումներ և բանավեճեր
Բեմականացումներ
Ընթերցելու գործունեություն
Տեքստը ընթերցելուց հետո գրել տեքստի բովանդակությունը հնարավորինս կարճ ձևով:
Դուրս հանել տեքստի բովանդակությանը առնչություն չունեցող նախադասությունները, որոնք նախորոք մտցվում են տեքստի մեջ:
Տեքստի վերականգնում` (Անծանոթ տեքստից հանվում են որոշ բառեր, որոնց պետք է վերականգնել):
Հետաքրքրող թեմայի վերաբերյալ նյութեր հանել ինտերնետից, ընթերցել և կազմել կարճ տեղեկատվություն:
Թարգմանական գործունեություն
Ինտերնետից, անգլերեն լրագրերից վերցված արդիական հոդվածներ թարգմանել, որոնք ունեն հասարակագիտական ուղղվածություն
Դիտել BBC լրատվական գործակալության հեռուստալուրերը և տալ կարճ տեղեկատվություն հայերենով
Թարգմանել տարբեր դեղերի, կենցաղային սարքերի գործածման մասին ցուցումները
Ստուգման և գնահատման կարգը
Գիտելիքների և կարողությունների ընթացիկ ստուգումները աննկատ որպես հետաքրքիր դասապրոցես կատարվելու են խոսքային գործունեության 5 բաղադրիչներով` ունկնդրումով հասկանալը, ընթերցումով հասկանալը, խոսելու
կարողությունը, գրելու կարողությունը և գրավոր ու բանավոր թարգմանելու կարողությունը : Տարվա ընթացքում նախատեսվում է երկու կիսամյակային ստուգում` դեկտեմբեր 2019 և մայիս 2020 :
Գնահատումը կկատարվի 10 բալային համակարգով`
· 0-ից 3` բալ հանձնարարությունը ամբողջությամբ կատարելու համար
· 0-ից 3` բալ հանձնարարության կատարման որակի համար (հաշվի են առնվում ընտրված բառապաշարը, քերականությունը, խոսքի տրամաբանական իմաստը)
· 0-ից 2` բալ (հաշվի է առնվում կատարած աշխատանքը ինքնուրույն ներկայացնելու և հիմնավորելու կարողությունը)
· 0-ից 2` բալ (հաշվի է առնվում ինքնուրույն մտքեր արտահայտելու կարողությունը)
Սովորողների հետազոտական աշխատանքներ
· Ինտերնետային էջերում փնտրվում են ուսումնական տարբեր առարկաներից արդեն սովորած թեմաներին վերաբերող հետաքրքիր հոդվածներ, տեղեկատվություններ և թարգմանվում են հայերեն: Գործունեության այս ձևը ապահովում է միջառարկայական կապերը:
Ուսումնական Ճամփորդություններ
Մի որևէ ուսումնական ճամփորդություն կատարելուց առաջ աշակերտները ուսումնասիրում են տվյալ պատմական հուշարձանի կայք էջը անգլերենով և լինելով տեղում` մեկնաբանություններն արվում են անգլերեն: Յուրաքանչյուր ուս.ճամփորդություն լինում է անգլերենի և ռուսերենի գործնական կիռարման դաս: Խաղարկվում է “էքսկուրսավար-զբոսաշրջիկներ” դերային լեզվական գործունեությունը:
Օգտագործվող գրականություն
1. A.J.Thomson « A Practical English Grammar » Oxford University Press, 2003
2. Nick Kenny « First Certificate Pass Key » Macmillan 2000
3. David Seymour & Maria Popova « 700 Classroom Activities » Macmillan 2005
4. Raymond Murphy « Englis Grammar in Use » Cambridge University Press 2005
5. Matyushkina-Guerke « Practical English in Patterns »
6. Richard Moyer « Science » 2000
7. Ն.Մ.Ավագյան և ուրիշներ « Անգլերենի թեստային վարժությունների շտեմարան » Երևան 2009 http://www.englishlearner.com http://www.nonstopenglish.com http://www.englishpage.com